یزد - رئیس مرکز پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی گفت: همانگونه که خانواده‌ها برای تأمین مقدمات ازدواج از جمله جهیزیه، مراسم جشن و دیگر مراسم ها آماده می‌شوند باید برای آموزش زوجین نیز برنامه‌ریزی داشته باشند و آن را به شکل جدی مدنظر قرار دهند.

زوجین باید به آموزش های قبل از ازدواج توجه خاصی داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید رضازاده، پیش ازظهرچهارشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج اظهارداشت: خانواده رکن و اساس تعالی و پیشرفت فرد در زندگی فردی و اجتماعی است متأسفانه طی سال‌های اخیر خانواده به جای اینکه در تعالی و پیشرفت باشد مانند ظرفی بوده که در حال ترک خوردن است.

وی  افزود: باید تلاش شود که عنصر خانواده سالم بماند و برای تحقق این مهم آموزش، مهارت و یادگیری فنون زندگی سالم، نیاز اساسی در جامعه است و باید برنامه‌های خود را زیربنایی‌تر آغاز کنیم تا اثر پذیری بهتری داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از برنامه‌های خوب برای تحکیم بنیان خانواده، آموزش به افراد در آستانه ازدواج و حتی بعد از دوران ازدواج است باید همانگونه که برای مقدمات ازدواج تلاش می‌شود برای آموزش به زوجین نیز تلاش شود و این مهم مدنظر قرار گیرد و برنامه‌ها در این بخش باید به سمتی پیش برود که بتوانیم رغبت جوانان را برای دریافت آموزش‌ها و داشتن زندگی سالم بالا ببریم.

 این مسئول گفت: خانواده‌های ما نیز باید در فرزندپروری دقت داشته باشند و بدانند اگر فرزندان آنها شاهد روابط درست میان پدر و مادر باشند، زندگی آینده آنها نیز از والدین الگو خواهد گرفت و می‌توانیم شاهد زندگی خوب و آرام برای فرزندان خود باشیم.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی از همراهی و همکاری دستگاه‌های استان یزد با یکدیگر برای رفع مشکلات جامعه تقدیر کرد و افزود: در اغلب استان‌ها هر دستگاهی کار خود را انجام می‌دهد و چه بسا که بسیاری از طرح‌ها و اقدامات یک سازمان منافی برنامه‌های سازمان دیگر است اما در استان یزد شاهد ارتباط بسیار خوب و همدلی میان متولیان امر هستیم و در یزد استقبال خوبی از برنامه‌های آموزشی شده و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده شود و بسته‌های سلامت خود را در این مسیر افزایش و ارتقاء دهیم.

رضا زاده خاطر نشان ساخت: امید است با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مکمل، شاهد کاهش تقاضای طلاق در جامعه و خانواده‌های شاد، بالنده و پویا باشیم.

لازم به ذکراست طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج، زوج‌های جوانی را که برای جاری شدن خطبه عقد به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه می‌کنند موظف می‌سازد تا در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کنند وبر اساس این طرح زوجین ابتدا گواهینامه شرکت در دوره ۱۶ ساعته را به دفاتر ازدواج ارائه می‌کنند، سپس سند ازدواج به آنها تحویل خواهد شد واین دوره‌ها قرار است به صورت رایگان برگزار شود و شرایطی برای تسهیل حضور زوجین در این دوره‌ها فراهم شده است.

این طرح طی یک تفاهم‌نامه چهارجانبه با همکاری بهزیستی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، دفاتر ازدواج و طلاق و مراکز مشاوره بهزیستی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.